Gedeputeerde Gräper-Van Koolwijk reist af naar Niedersachsen voor tweede deel Wunderline job rotation

Op 9 en 10 juni heeft gedeputeerde van de provincie Groningen Fleur Gräper- Van Koolwijk een bezoek gebracht aan Niedersachsen. Dit deed ze op uitnodiging van haar Wunderline-collega Staatssecretaris Berend Lindner. Het bezoek aan Niedersachsen vormde het tweede deel van de Wunderline job rotation tussen de bestuurders.

Leren van elkaars werelden

De job rotation is een mooie manier om te leren van elkaars werelden en de Duits-Nederlandse samenwerking te versterken. En om kennis op te doen van de werkwijzen over de grens. Tijdens het werkbezoek in Niedersachsen hebben Gräper-Van Koolwijk en Lindner bijgepraat over de ontwikkelingen rond de Wunderline. Beide bestuurders zijn lid van de Wunderline Stuurgroep.

Programma

Op het programma stond onder andere een bezoek aan het 'Landesambt' voor Mijnbouw, Energie en Geologie (LBEG). Dit geologisch centrum zet zich in voor het behoud en duurzaam gebruik van natuurlijke grondstoffen en hulpbronnen. Vervolgens kregen de bestuurders een rondleiding door het Landtagsgebouw (parlementsgebouw deelstaat Niedersachsen), met na afloop een gezamenlijk diner. Het programma eindigde op vrijdag 10 juni met een bezoek aan de luchthaven van Hannover.

Job rotation

Het idee voor de job rotation ontstond tijdens de Wunderline Community in 2020. Gräper-Van Koolwijk en Lindner gaven tijdens deze bijeenkomst aan dat ze graag eens een kijkje in elkaars keuken wilden nemen. Het eerste deel van de job rotation tussen Gräper-Van Koolwijk en Lindner liet door corona even op zich wachten en vond in april 2022 plaats.