Scholieren bedenken inrichting voor directe Wunderline trein

Hoe moet de inrichting van een toekomstige directe Wunderline trein eruitzien? Een trein die mogelijk tussen Groningen en Bremen gaat rijden. Vier scholieren van het H.N. Werkman Stadslyceum in Groningen (vwo 5, Technasium) kregen de kans om hun ideeën hierover uit te werken. Vandaag hebben zij het eindresultaat gepresenteerd én persoonlijk overhandigd aan Fleur Gräper-van Koolwijk, gedeputeerde van de provincie Groningen.

Vernieuwende ideeën

De scholieren presenteerden realistische en tegelijkertijd vernieuwende ideeën voor een mogelijke directe trein tussen Groningen en Bremen. Werk- en privécoupes waar je naar binnen kan met een QR-code, een interactieve app met onder meer een alarmknop functie, een automaat met hygiëne-artikelen, zitplekken voor grotere groepen, roterende stoelen en meer. Met oog voor nog meer comfort, toegankelijkheid en inclusiviteit en met het doel: meer mensen die kiezen voor de trein in plaats van de auto.

Onderzoek naar een directe trein

Na de presentatie nam Fleur Gräper-van Koolwijk het eindresultaat in ontvangst. De provincie Groningen neemt deze waardevolle ideeën mee in het onderzoek naar de mogelijkheden voor een directe Wunderline trein tussen Groningen en Bremen.